mLegitymacja
mLegitymacja to uzupełnienie fizycznej (papierowej) legitymacji szkolnej – cyfrowa kopia wyświetlana w smartfonie.
mLegitymacja może być wystawiona uczniowi (pełnoletniemu – na jego wniosek, niepełnoletniemu – na wniosek rodziców).
Aby korzystać z mLegitymacji, uczeń musi pobrać na swój telefon bezpłatną aplikację rządową mObywatel.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu – jest ona tylko kopią. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji z powodu np. uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.
Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z tradycyjnych dokumentów. Nie tylko podczas kontroli biletów, ale także np. przy zakupie biletów do kina. mLegitymacja daje prawo do otrzymywania dodatkowych, przysługujących uczniom zniżek.
Aby uruchomić mLegitymację należy:
- Złożyć wniosek do Dyrektora Szkoły o wydanie mLegitymacji. Wnioski prosimy składać w sekretariacie szkoły (wniosek do pobrania poniżej lub w sekretariacie).
- Wysłać na adres sekretariatu
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą. - Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.
- Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.
Dokumenty do pobrania: