Technik Hotelarstwa

Kwalifikacje jakie można zdobyć i potwierdzić egzaminem         

1.         Planowanie i realizacja usług w recepcji

2.         Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie

Ogólna charakterystyka zawodu

Technik hotelarstwa to kierunek przygotowujący zarówno do prowadzenia działalności promocyjnej oraz sprzedaży usług hotelarskich, jak i wykonywania prac związanych z obsługą gości. W trakcie zajęć uczeń nabywa umiejętności rezerwowania miejsc, prowadzenia recepcji, przygotowywania jednostek mieszkalnych do przyjęcia gości, przygotowywania i podawania posiłków w obiekcie hotelowym oraz przyjmowania i realizacji zamówień na dodatkowe usługi hotelarskie. Technik hotelarstwa pozyskuje wiedzę i zapoznaje się z zasadami funkcjonowania hoteli, pensjonatów, agencji turystycznych oraz firm cateringowych w Polsce i za granicą.

Umiejętności absolwenta     

Absolwent po zakończeniu nauki w technikum umie:

  • dobierać oferty hotelowe zgodnie z potrzebami gości;
  • stosować instrumenty promocji usług hotelarskich;
  • sporządzać dokumentację związaną z rezerwacją usług hotelarskich;
  • udzielać informacji turystycznej;
  • sporządzać dokumentację związaną z rozliczaniem kosztów pobytu gości.
  • rozróżniać rodzaje jednostek mieszkalnych oraz ich wyposażenie;
  • przygotowywać jednostki mieszkalne do przyjęcia gości;
  • przestrzegać procedur postępowania z rzeczami pozostawionymi przez gości;
  • rozróżniać formy i przestrzega zasad podawania śniadań;
  • rozróżniać bieliznę i zastawę stołową.

Praktyki zawodowe  

Hotele i pensjonaty oraz jednostki świadczące usługi hotelarskie. Szkoła współpracuje w tym zakresie z Domem Turysty w Zgorzelcu, Hotelem Pawłowski w Zgorzelcu i Centrum Kształcenia Praktycznego w Kołobrzegu.

Perspektywy zawodowe

Technik hotelarstwa może podjąć pracę w:

  • hotelach, hostelach, zajazdach, ośrodkach wypoczynkowych, zakładach uzdrowiskowych, sanatoriach, pensjonatach,
  • agencjach turystycznych, biurach podróży, centrach informacji turystycznej i firmach cateringowych,
  • bazie ruchomej: promowej, kolejowej, lotniczej,
  • w organach administracji samorządowej, związanych z usługami hotelarskimi, a także w branżowych organizacjach i stowarzyszeniach,
  • pracować na stanowisku konsjerża,
  • prowadzić własną działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług hotelarskich.

Przedmioty zawodowe teoretyczne

  • organizacja pracy w hotelarstwie
  • działalność recepcji
  • usługi żywieniowe w hotelarstwie
  • marketing usług hotelarskich
  • podstawy działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego
  • język angielski zawodowy

Przedmioty zawodowe praktyczne 

  • techniki pracy w hotelarstwie
  • obsługa konsumenta
  • obsługa informatyczna w hotelarstwie
  • praktyki zawodowe